Dersin Adı | İşletme Etiği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 318 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Etik, yaşamı, davranışları ve doğrusunu yapmayı yöneten genel kurallardır. By derste amaç, öğrencilerin etiğin kurallarını benimseme, bunları kullanma ve izleme gereğinin, bunların neler olduklarının, nasıl oluştuklarının, ve iş dünyasındaki davranışların bunlardan etkilendiklerinin bilincine varmalarına yardımcı olmak. Böylece, iş yaşamının her cephesinde ve iş kararlarında bir yandan çevreyi de etkilerken, bu ilkeler doğrultusunda doğru davranışlarda bulunmak isteyen iş yöneticilerinin ve diğer idarecilerin var olmasını sağlamak amacıyla iş yaşamındaki davranışlar değişecektir. Nihai amaç, bir yandan kendini denetlemek becerisiyle donatılmış bir nesil yetiştirilirken, öte yandan bunların etik iş dünyası davranışlarını geliştirme görüşüne sahip olmalarını da sağlamak olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İş Etiği, öğrencilerin, doğanın değiştirilmesi yoluyla insanların ve diğer yaşayan varlıkların üzerindeki dolaylı etkileri ve insanların bireysel ve sosyal davranışlarındaki etkileri de dahil, etik konusuna ilişkin düşüncelerini, anlayışlarını, ve uygulama davranışlarını değiştirme/geliştirme amacını güden bir derstir.Özetlemek gerekirse, dersin ana amacı etik düşünce, kavram ve uygulamaları, diğer insanlara karşı "iyi" davranışı koruyabilmek ve dolaylı olarak bütün canlılar için çevrenin korunması ile ilgili belli başlı felsefik yolları aktarmaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İş Ahlakı Çelişkili bir Kavram Mıdır? Kötülüğün Bayalığı Varsayımı ve İşletmeler | Genel Anlatım |
2 | Ahlaki Düşüncenin Felsefi Kökleri Deontolojik ve Faydacı Yaklaşımlar | İlan edilecek. |
3 | İş Ahlakı Nereden Geliyor? | İlan edilecek. |
4 | İş Ahlakına Dair Uluslararası Farklılıklar | İlan edilecek. |
5 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | İlan edilecek. |
6 | Vaka analizi metodolojisi: Teori ve Uygulama | İlan edilecek. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Örgütsel İşlevler Açısından İş Ahlakı Yönetim ve İnsan Kaynakları Ahlakı | İlan edilecek. |
9 | Örgütsel İşlevler Açısından İş Ahlakı Muhasebe Ahlakı ve Finansman Ahlakı | İlan edilecek. |
10 | Örgütsel İşlevler Açısından İş Ahlakı Pazarlama Ahlakı | İlan edilecek. |
11 | Örgütsel İşlevler Açısından İş Ahlakı Bilişim Teknolojileri Ahlakı | İlan edilecek. |
12 | Kaotik bir Çevrede Ekoloji, Sürdürülebilir Gelişim ve Küresel İşletmeler | İlan edilecek. |
13 | İş Ahlakı Konusunda Yeni Sınırlar: Dijital Oyun Sektörü-1 | İlan edilecek. |
14 | İş Ahlakı Konusunda Yeni Sınırlar: Dijital Oyun Sektörü-2 | İlan edilecek. |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Ferrell, O.C., Fraedrich, John, and Ferrell, Linda (2008). Business Ethics, Ethical Decision Making & Cases, Boston, MA: Prentice Hall. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Derslerle ilgili okuma materyalleri önceki derslerde ilan edilecektir. Güncel işletme haberlerinin haber sitelerinden izlenmesi gerekmektedir; https://www.reuters.com/business/ tavsiye edilmektedir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 60 | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 13 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 90 | |
Final Sınavı | 44 | ||
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. | |||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. | |||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | X | ||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. | |||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. | |||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest